Josefin Nilsson

Bortglömda tankar & drömmar
Vet ni vad jag gjorde igår? Mer eller mindre direkt efter att jag publicerat gårdagens inlägg fick jag inse att vädret var skit och att det var bättre att stanna inne ett par timmar till. Så istället för att ta mig iväg till stallet så började jag läsa igenom inlägg som ligger i utkastet, och ja jag kan inte sluta förundras över hur otroligt persolig jag kan vara ibland när jag låter känslorna flyga fritt. Inläggen som ligger där är verkligen på gränsen mellan väldigt personliga och alldeles för privata för att faktsikt publicera, och det är väl precis därför de flesta har fått stanna där i minst ett år. 
 
 
Tydligen har jag haft ett riktigt ryck i skrivandet under december 2018-januari 2019, med allt ifrån drömmar och mål, utvärderingar av tidigare planer och ovanpå det massa känslor. Helt ärligt kan jag säga att jag blir förvånad över hur mycket självförtroende det finns i mina ord, jag undrar så var det har tagit vägen under årets gång? Eller ja, det finns någonstans långt där inne i mig. I vilket fall som helst så funderar jag nu på om jag ska publicera delar eller hela inlägg som en sammanfattning på hur jag såg på 2018, hur mina tankar inför 2019 såg ut och kunna jämför med hur det blev, såhär ett år senare med facit i hand. 
 
 
 
Något annat jag insåg i samband med läsandet av utkasts-inläggen är att jag är långt ifrån lika öppen nu som jag har varit. Ju fler år det går sen jag gick i skolan, ju mindre blir jag pressad till att faktiskt analysera och reflektera över allting, och det speglas nog även här. Nu är jag ju en "tänkare" i allra högsta grad, men nu för tiden håller jag det oftast för mig själv eller mellan mig och de personerna som står mig absolut närmast. Dock är det sjukt kul att kunna se tillbaka på det som hänt i ett djupare perspektiv än vad som rent ytligt hände under en dag, så det är kanske dags att återgå till att lite mer öppet och ärligt dela med mig av mina tankar igen. I vilket fall som helst så kan ni i alla fall räkna med lite andra inlägg än bara dagens planer inom den närmsta framtiden.
FSHD Daniel

Bra inlägg. Känner igen mig själv mycket. Jag tycker det är bra att reflektera över saker som hänt, på så sätt tycker jag det är lättare att lyfta ur det positiva och även uppmärksamma vad man gjort fel, så att man inte gör om det nästa gång :)

Svar: Tack! Ja jag kan verkligen bara hålla med :)
Josefin Nilsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress