Josefin Nilsson

Att älska sitt jobb..?
"Jobbar man med det man älskar så känns det inte jobbigt", nog visste jag att jag skulle få äta upp det när jag skev det för lite drygt en vecka sen... och igår blev den dagen då energin tog slut. Hela veckan har det gått så mycket energi och tankeverksamhet på hästen med såret så trögheten har liksom kommit krypande efterhand. Så efter att enbart sovit ett par timmar natten till igår och han haft fullt upp med ett lösa en massa "problem" under dagen så hade jag kunnat somna stående på eftermiddagen. Tiden på jobbet drog över och regnet öste ner när jag körde hem vid 16:30. Tacksam över att jag och Emelie bestämde oss för att låta Emil vila landade jag hemma helt slut, tryckte i mig ett par rader choklad i ett försök att få lite tillfällig energi, tog en lång dusch och somnade sen i soffan. Och det var väl ungefär så jag sen tillbringade hela kvällen, sovandes i soffan mellan de svenska ekipagen på VM. Men ja, jag älskar fortfarande mitt jobb.

Men idag är en ny dag. Något piggare är jag helt klart även om jag fortfarande ser fram emot en väldigt lugn kväll. Eftersom VM har ett uppehåll idag så tänker jag passa på att sova riktigt tidigt för att sen vara pigg nog att sitta uppe exakt hela natten på söndag om det skulle behövas. Jag tänker verkligen inte missa den individuella finalen imorgon, efter tre stora långa banor så har min chef (Fredrik Jönsson) och Cold Play bara haft ett enda nedslag och ligger på en 7:e plats inför finalen imorgon, galet kul!! Och på tal om något kul, så himla grymma dom och resten av der svenska teamet var igår. Så snygga runder och ett silver till Sverige i lag!

(null)

Nu ska jag fortsätta min dag här. Jag och hästarna har en del kvar att göra, så vi ses senare. Ha en grym lördag, kram!


Emma Engström

Så härligt att läsa detta, men ta hand om dig! Kram <3

Svar: Tack, du med! Krama <3
Josefin Nilsson

Yasmine

Härligt att du älskar ditt jobb, trots att energin ibland är i botten! Hoppas din dag varit bra :)

Svar: Ja så är det nog med allting, ibland tar energin slut ;) Tack, hoppas att din dag också varit superbra :)
Josefin Nilsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress