Josefin Nilsson

Falsterbo Horse Show 2018
Den bästa veckan på hela sommaren börjar närma sig mer och mer! Nu är det bara EN VECKA kvar. Såklart pratar jag om Falsterbo-veckan, jag är så galet taggad på att få komma ner till Falsterbo, se alla fina ekipage, gå på mässan och bara inspireras! Detta året är det dock mycket som inte blir som det brukar för min del när det kommer till Falsterbo. Det ska bli galet kul, men det kommer krävas en hel del planering.
 
För det första kommer både min chef (Fredrik Jönsson) och hans pappa (Jan Jönsson) att tävla under veckan. Det innebär att jag med största sannolikhet kommer att jobba på ett eller annat sett, dock har jag ingen aning om hur, var eller när ännu. Fredrik kommer hoppa de internationella klasserna som startar på onsdagen(?). Janne rider de nationella klasserna i början av veckan, vet att han pratade lite om att jag eventuellt skulle följa med honom ner första helgen, men mer om hur det blir med det får vi se när det närmar sig.
 
Bild lånad från Tidningen Ridsport; Fredrik och Cold Play i Falsterbo GP förra året.
 
Utöver tävlingarna i Falsterbo så kommer jag även resa till Göteborg mitt i veckan, onsdag-torsdag, vilket jag är galet taggad på också! Så mitt i allt med hästarna och tävlingarna så kommer jag ta en liten paus för ett se Ed Sheeran. Det innebär dock att jag missar Huntingen och starten av de internationella tävlingarna, men det är det garanterat värt.
 
Min Falsterbo-vecka kommer sen inte att avslutas med de avslutande klasserna i Falsterbo, så himla ledsen över att jag kommer missa Nations-hoppningen detta året också... För på sista söndagen så lyfter planet till Bali (taggad?, JAAA). Så mitt i allt annat som händer under den veckan, som kommer innebära långa, väldigt roliga dagar, så ska jag hinna med att packa en väska för 6 veckors resa. Bara tanken på det gör mig helt seriöst nervös, vill inte glömma hälften hemma som jag har gjort flera gånger tidigare när jag packar under stress. Så för att kunna fokusera så mycket som möjligt på det jag ska göra och njuta av Falsterbo och Göteborg så kommer det att bli mycket planering nu den närmsta veckan. 
 
 
Och två mobil-bilder från förra året, en från första lördagen och en från andra lördagen där Bertram Allan vann derbyt.
 
Så som ni ser så kommer Falsterbo-veckan detta året bli så mycket mer än bara Falsterbo. Jag är så himla van vid att åka dit varje år och bara inspireras i en vecka. Vet inte hur många år jag har varit där nu minst 5 dagar av de totala 9 dagarna som det håller på. Men som sagt detta året blir lite annorlunda, men garanterat superbra! Ska ni till Falsterbo iår?
Amanda Persson

oj vad roligt, mindre kul med jobb men det är nödvändigt det med! härliga bilder :)

Svar: Ja det ska verkligen bli så himla kul allting! :)
Josefin Nilsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress