Josefin Nilsson

Höst & regn

Hej!


Så går även denna dagen på jobbet mot sitt slut och om ett par timmar är jag på väg hen för att sen ta mig vidare till stallet. Det har regnat exakt hela dagen, tack och lov inte något ösregn, men ändå inte särskilt kul väder. När det är så grått vaknar jag aldrig riktigt fullt ut och därför har tröttheten hängt kvar hela dagen så det är riktigt skönt att vata tillbaka inne nu ett tag innan jag kommer spendera eftermiddag/ kvällen utomhus i regnet igen.

Det var inga problem med pella alls igår. Han såg superfin ut så att han snubblade under ridpasset i tisdag har inte påverkat honom der minsta, skönt! Dock var han väldigt taggad igår när jag promenerade med honom så promenaden blev inte som jag hade tänkt mig men Pelle var nog nöjd ändå eftersom han fick sin vilja igenom om att äta gräs. Idag blir det mindre gräsätande och mer träning för vår del. Vi ska ut i skogen och jogga lite lätt vilket känns som en bra plan nu när banan ändå är så blöt av regnet. Sen hoppas jag verkligen att vädret är bättre imorgon så att vi slipper simma fram på banan imorgon då vi ska träna program, men det problemet får vi annars ta tag i då.

Och mycket mer spännande än så blir inte denna dagen för min del. Jag hoppas att ni har en superbra torsdag, vi ses senare, kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress