Josefin Nilsson

Ridpass i sommarvärme
Men WOW vad fint väder det blev. 18 grader och solsken, det hade jag verkligen inte räknat med imorse. Jag var lite rädd för att den plötsliga värmen skulle göra Pelle väldigt trött men han kändes ändå fin och fräsch. Däremot valde jag att inte rida så länge för att låta honom spara på energin och hela tiden tycka att det var roligt.
 
Superfin i skritten redan när jag kortade tyglarna men sen när jag började trava honom gick han inte riktigt framåt så valde att börja med galoppen istället. Han fick rulla på ett par varv åt båda hållen i en lite större galopp där jag bara stod i lätt sits innan jag gick in på en volt och ställde igenom honom ordentligt åt både höger och vänster. Och då lossnade verkligen allting direkt, han kom igenom kroppen, blev supermjuk och sökte sig framåt neråt, fina ponny!
 
Därifrån jobbade vi vidare i traven med serpeltiner och övergångar innan vi gjorde två uppridningar i galopp och sen travade av. Med andra ord ett bra joggingpass där jag verkligen känner att jag fick igenom det jag ville. Dessutom är det ju verkligen så härligt att kunna rida i bara t-shirt i slutet av mars, lyx!
 
 
Ellen - tävlingsryttare

Så härligt!

Svar: Ja verkligen super härligt! :)
Josefin Nilsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress