Josefin Nilsson

Skyrup country club
En av Sveriges lätt finaste anläggningar och helt klart Sveriges finaste banor. Skyrup Country Club är en plats där jag gärna befinner mig och där jag har tillbringat en del tid, både under de perioderna på året då det är fullt med liv där men även när det är alldeles tyst och lugnt. Jag älskar hela stället och såklart underbara Anna som äger det. Finns väldigt få människor som peppade mig så och verkligen fick mig till att våga tro att jag kan så som Anna lyckades med redan när jag var 12 år och tillbringade min första läger vecka på AW. Efter det har jag varit där tre veckor till på läger (två gånger med lånad ponny och en gång med Pelle), tittat på tävlingar, provat ponnysar och varit på prao där en vecka.
 
Efter första besöket på nya anläggningen 2010 har jag bara längtat efter att tävla där, så jag kan ju säga att jag blev superglad när jag i slutet av sommaren såg att de skulle ha tävlingar där iår. Jag bestämde mig genast för att jag och Pelle skulle debutera L:A där nu under deras tävlingar i maj. Kunde inte föreställa mig ett bättre debut ställe. Så jag kan ju medge att det känns riktigt tugnt nu att inte kunna se våra namn på startlistorna, även om det inte har varit i närheten av målet detta året. Att en skada skulle sätta stopp för dröm debuten på Skyrups fina banan trodde jag aldrig, men nu är det som det är. Förhoppningsvis åker jag upp dit och tittar lite på tävlingarna och inspireras av alla duktiga ekipage som kommer starta där under de tre fulla tävlingsdagarna.
 
 
Vem vill inte tävla på denna banan liksom?
 
 
Två bilder från 2010, jag 13år på låneponnyn Dekkina.
 
Och två bilder på mig och Pelle från 2013
 
 
 
Om det är tävlingar uppe i Skyrup nästa år, då ska vi dit och hoppa, och kanske det blir L:A debut då istället.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress