Josefin Nilsson

En torsdag i februari
Godmorgon!
 
Ganska pigg i huvudet men kroppen gör ont lite överallt. Valde ju att vaccinera mig förra veckan och jag tror att de har stuckigt mig konstigt för jag har fortfarande en bula kvar där. Glad att jag bara valde att ta en spruta för annars hade nog båda mina armar varit helt slutkörda nu. Men ja, det kommer vara tuffast nu den första veckan med jobbet, innan jag har kommit in i rutinerna helt igen. Med andra ord, det är bara att kämpa på!
 
Hade en lång diskussion med hingsten igår. Han var verkligen på extremt dåligt humör redan på morgonen när jag hämtade honom i boxen och det höll sen i sig hela dagen. Kan ju säga att han inte var speciellt sammarbetsvillig när vi skulle trava ut en tur. Men efter mycket snurrande så kom vi iväg. Unghästen, som nu vilat ett tag, var till en början spänd men sen supersnäll! Och när jag sen kom till Emil och började rida honom ett pass, så var kroppen lite lagom seg, men han bjöd på en fin känsla ändå. 
 
En bild på den bråkiga hingsten från ett pass i vintras.
 
Efter jobbet idag ska jag fixa stallet hos Emil och sen får det nog bli en helt lugn eftermiddag/ kväll. Ha en riktigt bra dag, kram!
My Nordqvist

Dessa hingstar alltså... Min ena blev kasterad för inte ens ett år sedan och det märks en del haha...

Svar: Haha ja, de har verkligen en hel del idéer och beteende som inte alltid är de roligaste...
Josefin Nilsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress