Josefin Nilsson

To sum up the summer

Det bästa med sommaren? Att jag har tagit vara på tiden hemma i Sverige och fått uppleva så himla mycket som jag aldrig hade kunnat föreställa mig att jag skulle göra.

Något dåligt under sommaren? Det enda "dåliga" jag kan komma på är att det var så fruktansvärt kallt de där nätterna när vi tältade i Australien. Jag har hela tiden trott att det var 7 grader på natten, Thea informera mig om att de som jobbade där hade berättat att det var 0 grader, så kanske inte så konstigt att vi frös...

Något bra under sommaren? Livet i allmänhet har varit galet bra denna sommaren, tror inte att jag kan plocka ut en specifik händelse som har varit lite extra bra, utan allt ifrån jobbet och mysiga sommarkvällar i Sverige till vår resa har varit så himla bra!

 
 

Ett ställe jag har varit vid mycket? HAVET! Dock inte ett specifikt hav utan flera olika i tre olika världsdelar. Men jag klagar verkligen inte, havet är fantastiskt och har alltid en lugnande effekt på mig.

Gjorde jag allt som jag ville/skulle göra under sommaren? Ja, på sätt och vis i alla fall. Jag gjorde allting som jag hade planerat sen innan, men ett par veckor innan avresan så insåg jag att det fanns så himla mycket saker jag hade velat göra i Sverige också, vilket jag såklart inte hann med.

Tre bra ställen jag har besökt? Jönköping, Bali och Australien (östkusten).

 
 
 
 

En låt som påminner mig om denna sommaren? Ocean, 2002, Perfect memory, All the small things

Tre saker jag har gjort mycket av under sommaren? Packat, badat och surfat.

 
 
 

Det bästa inköpet under sommaren? Jag har nog aldrig shoppat så mycket under en sommar som jag har gjort detta året så det blir svårt. Tänkte säga min sarong som jag köpte i Bali och har använt till allt, men sen kom jag på att bästa köpet måste nog ändå vara min gula Falsterbo hoodie då den har använts mer eller mindre hela tiden sen jag köpte den.

Den bästa måltiden under sommaren? Men oj vad svårt! Jag har verkligen ätit alldeles för mycket god mat. Pizzan i Bali, avokadepannkakorna, smoothiebowls, mer pannkakor i Australien. Det bästa var nog att börja dagen mer pannkakor, frukt och chokladkräm varje morgon i två veckor i Bali 😍 

 

Fick jag någon överraskning under sommaren 2018? Överraskning hmm... ja eftersom jag och Thea var så pass dåligt på-lästa om i stort sett allting som skulle hända under resan så var väl det mesta en överraskning. Att vi skulle byta hostel de sista nätterna blev verkligen en överraskning då det inte var så när vi bokade resan.

Vad gjorde jag som jag aldrig har gjort tidigare? Flög till andra sidan jordklotet, paddla kajak på havet, besteg en vulkan, sov i tält mitt i vintern, simma med hajar, såg Nemo-fiskar, jobbade 16 dagar i sträck, var utan hästar (och familjen) i 6 veckor. Ja listan går att göra lång, frågan är nog snarare vad jag inte gjorde i sommar som jag aldrig gjort tidigare.

 
 

Något jag ser fram emot att göra efter sommaren 2018? Vara hemma, jobba och rida. I allmänhet bara komma tillbaka till mina rutiner.

Något nytt rekord? I vad? Ja det har väl blivit en del rekord också, antalet jobbade dagar i sträck 16st, flygtimmar i sträck 15h och partynätter på en vecka 4st.

Bästa musikupplevelsen i sommar? Ed Sheeran, bästa och enda musikupplevelsen i sommar.

 

Sommarens bästa bild? Omöjligt att välja en...

 
 
 
 
 
 
 
 
Celine

Gud vad drömmigt att ha besökt Australien!

Svar: Ja det var verkligen en så himla rolig upplevelse hela resan! :)
Josefin Nilsson

Ida - foto & häst

Men åh så härligt inlägg och så himla fina bilder!!

Svar: Åh tack så jättemycket, kul att du gilla det! :D
Josefin Nilsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress