Josefin Nilsson

Dagen med stort D
Hallå, hur är det med er idag?

Själv försöker jag hålla mig till skuggan så mycket som möjligt för oj vad varmt det blev igen. Jag som var så taggad på krispiga mornar och riktigt sånt där höstrugg, men det lär få vänta ett bra tag till för Skåne har bestämt sig gör att hålla kvar i sommaren. 25 grader och strålande sol i mitten/ slutet av september, ja det är väl fel att klaga...

(null)
En bild på Emil i hans hage igårkväll, mys!

Jag och hästarna kämpar på. Jag med att fixa allting och dom med att ta det lugnt idag, måste säga att jag klarar min uppgift bättre än dom än så länge. Att vara i hagen hela dagen uppskattar dom inte och mer jämna mellanrum hörs det som att de tänker riva stallet om de inte har någon mat, livet med tävlingshästar. Tålamod är inte deras starkaste sida 😉

Och på tal om hästarna på jobbet, hästen med ett sår ser ungefär likadan ut idag som igår. Såret läker men en del av svullnaden finns kvar. Som den extremt nojiga och oroliga person jag är så ringde jag veterinärerna i förmiddag för att höra deras tankar och efter det har jag kunnat andas ut något igen, de kunde inte se några problem med läget så som det är nu utan tyckte att jag hade hanterat det hela rätt så nu är det med andra ord bara att vänta och hoppas att det fortsätter mot rätt håll, håller alla tummar och tår!

Jag har ett tag kvar på jobbet och sen ska jag sitta bänkad framför ridsports VM. För idag är dagen med stort D, dagen då hopp-VM börjar och min chef rider in på banan. Jag hoppas verkligen att den fantastiska formen de har haft hela våren och sommaren är kvar trots en lång resa över Atlanten, det skulle verkligen vara så kul!

Utöver VM så ska jag med Emelie till stallet i eftermiddag/ kväll, det blir kul. Och sen ska hästarna här ha lite mat också så att lugnet i stallet kan få fortsätta. Så med andra ord fortsätter jag med 100% häst vardagen, lyxigt! Ha en riktigt grym onsdag, vi ses senare, kram!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress