Josefin Nilsson

Blod hit och dit & HÄST
Hejsan!

Har ni en bra tisdag? Min går väl så bra som den kan under omständigheterna. Alltså vad är oddsen egentligen att en av hästarna ska klanta till sig och skada sig lite drygt 24 timmar efter att den mest hästkunniga personen jag känner har rest iväg... ja det hände i alla fall och nu får jag lösa det på egen hand. Såret såg igår inte så himla bra ut men jag tvättade och fixade. Några timmar senare var jag tillbaka i stallet och kunde då konstatera att det inte var så djup som jag först trodde. Nu imorse såg såret fint ut (så fint som det kan se ut, det läker med andra ord) men svullnaden i hasen finns kvar, dock något mindre än igår. Så nu håller jag tummarna och det får ni också gärna göra!

En annan sak jag kom att tänka på, jag tycker att allt som har med blod, blodkärl och ja organ överlag är sjukt äckligt. I skolan höll jag på att svimma av vissa delar av biologi-lektionerna och att vara med att disikera fanns det inte ens någon tanke på. Det är så illa så att jag inte ens kan se doktors-serier på TV. Men jag kan tvätta bort blod, peta i sår och hjälpa andra som skadar sig. Så himla konstigt, det finns verkligen ingen logik alls i min rädsla för blod och skador.

(null)

Till något roligare då. Båda de hästarna jag har ridit i dag har varit fantastiskt fina och jag har nu en kvar på jobbet innan jag är ganska klar för dagen. I eftermiddag/ kväll väntar sen Emil i sitt stall. Även han var riktigt fin igår så jag tänker att vi jobbar vidare likadant idag, lösgöra, rakrikta och hitta framåtbjudningen och aktiviteten i bakbenen både i lite samling och i ökningarna. Det se jag fram emot.

Och för att sen avsluta den här tisdagen så att det verkligen blir 100% häst så har jag även en kvällsfodring på jobbet. Med andra ord, häst, häst och lite mer HÄST. Det blir bra, håll nu tummarna för min lilla klantiga häst på jobbet och ha en superbra tisdag, kram!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress