Josefin Nilsson

När energin bara sprutar åt alla håll!
En vecka av alldeles för lite sömn, stenhårda sängar och ett par mils promenader om dagen. Och ändå är jag så laddad med energi som man bara kan bli såhär en lördagskväll kl 20:29. För varje gång jag lämnar vardagen här hemma så inser jag mer och mer att jag har hittat så himla rätt nu. Jag vill liksom bara tillbaka till rutinerna och fortsätta framåt. Självklart känns det tugnt att gå upp 05:45 för 20 dagen i sträck i de intensivaste perioderna, men jag kan inte komma på någonting som jag hade velat byta det mot nu. Jag lever i de där drömmarna jag har haft de senaste 10 åren på så många sätt, även om det är så långt ifrån vad jag hade föreställt mig som det bara går att komma. Tacksam över att livet ibland tar oväntade vändningar i positiv-riktining också!
 
Lika genuint lycklig över livet nu som jag var i somras när jag fick bestiga en vulkan kl 03:15 på morgonen med världens härligaste tjej-gäng!
 
 
Och när jag ändå är igång och drar upp saker som ger den där lilla extra energin i vardagen, det var ganska fantastiskt att få ösa på i full fart på unghästen under dagen tur på jobbet idag tillsammans med chefen. För att inte tala om hur cool den lilla hästen är som snällt galopperar genom vattenhinder och hoppar vattenpölar stora som vattengravar utan att blinka. Snälla lilla hästen.
Efter jobbet fortsatte jag med ett pass på Emil, vi tog det hela något mer kontrollerat i ridhuset. Men han bjöd verkligen också på en fantastisk känslan och energi-kontot fylldes på ytterligare. Verkligen så himla tacksam över att jag får vara med på hans resa och rida honom. Det är så kul att känna hur han utvecklas hela tiden! Idag red vi en hel del innanför spåret för att han verkligen skulle få bära sig själv utan att ta stöd mot väggarna och reslutatet blev en så fin känsla. Tror aldrig att det har känts så enkelt att hålla galoppen, takten och flytet genom svängarna för att sen kunna rida rakt fram igen och öka på lite. Fina, fina Emil!
 
 
 
Hoppas att ni har haft en minst lika bra lördag som mig, och att ni också är fyllda med energi. Och om inte så får vi ta nya tag imorgon för att göra söndagen bättre. Ha en superbra kväll, vi ses imorgon, kram!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress