Josefin Nilsson

Fem vild-djur rastade
(null)

Med hela teamet på väg till Stockholm för Horse Show och Ryttargalan, så har jag minst sagt haft fullt upp här hemma i kylan. Fem vild-djur är rastade och det känns i kroppen. Satt upp på första kl 09:45 och satt av sista vid 14:30. Först ut va damen på bilden ovan. Precis som vanligt körde hon en rad konster innan det blev bra och vi kunde trimma på ordentligt.

(null)

Hingsten va nr två och passade på att dra i sönder ett par tyglar idag... Gick till banan med honom och i samma sekund som jag kopplade av grimskaftet så flög han iväg och sprang sen runt i 10 min på inomhus galoppbanan innan min chef hann komma med ett par nya tyglar. Men bortsett från det så var han riktigt pigg och fin. Superkul att han bjöd framåt själv igen, det har vi saknat!

(null)

Tredje hästen, ett sto, va superfin från början till slut. Verkligen en såndär häst som jag kan utbilda mig själv på till en bättre ryttare.

De två unghästarna sen va helt okej. 3-åringen ställde jag lite mer krav på vilket gjorde att han frågar tillbaka. Men överlag fin! Och 4-åringen va som hon kan vara, lite lat och med massa temperament. Så vi hade en längre diskussion om dagens uppgift innan det flöt på och vi kunde avsluta. 

Imorgon kör vi ny dag med nya tag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress