Josefin Nilsson

2018-05-12
Godmorgon! 

Hästarna hat fått frukost och jag väntar på att dom ska äta upp så att jag kan ta ut dom till skrittmaskinen. Solen skiner, himmel är klarblå och fåglarna är i full gång, finns inte direkt något att klaga på. 

Så fort hästarna har kommit ut ska jag börja mocka och efter det rullar allting på som vanligt i en hög fart. Hoppas att allting ska flyta på som vanligt idag, vill helst inte ha fler skador... Hästen som skadade sig igår är varken svullen eller varm i benet så nu hoppas jag bara att såren ser bra ut när jag tar av bandaget. Som sagt var det inga djupa sår utan mer skrapsår där hela pälsen och huden skraps bort så det ska förhoppningsvis gå bra så länge det hålls rent.

(null)
En bild för lite drygt ett år sen på en favorit som var på tillridning i tävlingsstallet, honom saknar jag.

I eftermiddag/ kväll är planen att ta en sväng till Emporia med familjen. Eftersom jag ofta lånar kläder av min syster så behöver jag nu uppdatera garderoben inför sommarens resa. Tror inte att det blir så populärt om jag tar med mig hennes kläder i 5 veckor. Så lite nya sommarkläder och badkläder behövs. När vi ändå är på Emporia har vi bestämt oss för att äta kvällsmat där också, blir säkert mysigt! Och på tal om mysigt, Thea och Elsa kom hem till mig igår också grillade vi där. Riktigt mysigt och vi hade så mycket att prata ikapp om, vi har inte träffat Elsa sen i september så nu förstår nog. Dock finns det inte en enda bild från kvällen men det är väl också ett tecken på att vi hade det bra.

Nä nu ska jag börja ta ut hästarna. Ha en superbra lördag, vi ses, kram!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress