Josefin Nilsson

100% häst & kommande mästerskap
Hej!
 
Sommarvädret som kom till Skåne för ett par veckor sen håller fortfarande i sig. Idag har det varit 28 grader, blå himmel och stålande solsken. Försöker verkligen njuta så mycket som möjligt av det fina vädret under alla timmarna jag är ute på jobbet. Jag och hästarna har haft en bra men ganska intensiv dag här hemma. Som sagt är en del av teamet i Rom och ska starta Nationshoppningen för Sverige där, så kvar hemma är jag och 9 hästar (och min chefs pappa som kommer ut och fixar med småsaker vid behov och rider sin häst). Idag skulle han iväg och tävla på eftermiddagen så en hel del tid gick till att få hans vita häst vit. Och när hästen (och jag..) hade fått en dusch så fick jag fortsätta med longering av hingsten och unghästarna på den dammiga banan.
 
Jag har nu landat hemma, tagit en dusch och ska om en stund bli upphämtad av Emelie. Som jag skrev i måndags så får jag nu låta bli att rida ett tag igen för att jag ska läka. Så istället ska jag följa med Emelie till stallet idag när hon ska rida Emil, mitt uppdrag blir att agera mentalt stöd och sällskap,vilket jag helt klart kan leva med. Det ska bli kul att träffa båda två igen.
 
 
Eftersom detta inlägget ändå kommer bli i stort sett 100% häst så kan jag ju lika gärna dela med mig av lite mer hästrelaterat. Igår fick jag reda på att min chef och hans häst är ett ekipage som står med på förbundkaptens lista inför VM,vilket betyder att de är ett av de ekipagen som kan bli aktuella att åka till VM i USA i höst och representera Sverige i både lag och individuellt. Verkligen superkul!! Och lite extra kul blir det eftersom jag har sett den hästen hos dom enda sen när den som som 4-åring (har också ridit den lite då på galoppbanan och ute som unghäst). Ni kan läsa hela artikeln, och se filmer som är länkade där, HÄR!
 
Nu ska jag passa på att vila ett par minuter innan Emelie kommer och hämtar mig. Hoppas att ni har haft en superbra onsdag. Vi ses igen imorgon, kram!
My

Vad häftigt om de skulle bli uttagna :D

Svar: Ja det hade verkligen varit så kul och coolt! :D
Josefin Nilsson

emma

åh vad roligt!

Svar: Ja verkligen superkul! :D
Josefin Nilsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress