Josefin Nilsson

Samarbete; Cykelkraft.se
Inlägget är i samarbete med cykelkraft.se
 
 
Som jag skrev imorse så har jag spänt väntat på att ett paket skulle trilla ner i postlådan här hemma, och jag hann inte mycket mer än att komma hem innan det kom. När jag fick förfrågan om att göra det här samarbetet så fundera jag lite över hur det skulle passa in på min blogg på ett naturligt sett eftersom jag inte cyklar så mycket mer än till stallet. Men cykelkraft.se har verkligen så himla mycket andra fina och användbara saker också utöver den vanliga cykelutrustningen som används vid såväl motions-cykling som vid träning-/ tävlings-cykling. Så efter att ha kollat igenom sortimentet och läst om sidan så valde jag att göra detta samarbete då jag helt ärligt tycker att det är ett bra och seriöst företag som jag lätt skulle kunna handla av fler gånger i framtiden. Ni kan se hela cykelkraft.se sortiment och läsa mer om företaget HÄR!
 
Blå termosflaska (HÄR), Cykel- & Multisportlampa (HÄR) & Handvärmare (HÄR)
 
På bilden ovan ser ni produkterna som jag valde, alla tre är jag så taggad på att prova nu direkt! Eftersom jag är mycket ute på mina jobb och då har med mig min vattenflaska så blir vattnet ofta varmt under dagen, vilket jag inte tycker är speciellt gott. Denna vattenflaskan ska kunna hålla temperaturen på vattnet dubbelt så länge som en vanlig vattenflaska, så jag ser verkligen fram emot att prova den på jobbet samt ta med den under alla resor i vår/ sommar. Vad jag däremot inte hade läst om den innan var att den är fri från BPA och Phthalate, vilket är två ämnen som ofta finns i platsprodukter och som är direkt skadliga för kroppen. Minns att min kemilärare under gymnasiet pratade om farliga kemikalier och deras påverkan på oss människor, både  BPA och Phthalate finns det forskning på att det är ämnen som har en negativ påverkan på, bland annat, fortplatningsfunktionerna, samt kan vara cancerframkallande. Vi får i oss mängder av kemikalier som dessa varje dag och lever sen våra liv, samt för vidare dessa till nästa generation, så att använda sig av vattenflaskor/ matlådor som inte innehåller dessa ämnen minskar i alla fall lite på alla farliga ämnen vi får i oss. Så det, tycker jag, är ett stort plus med denna flaskan. 
 
Termosflaska (HÄR)
 
Jag har under de senaste åren haft flera olika pannlampor i stallet men av olika anledningar har de inte fungerat så länge och ljuset har sällan varit så bra som jag hade förväntat mig, så jag ser fram emot att komma ut på mörka stigar med denna nu. Det som jag föll för med just denna är att den ska gå att sätta på cykelstyret lika lätt som den går att använda som en vanlig pannlampa. Till skillnad från mina tidigare pannlampor är denna också laddningsbar och ska kunna hålla i upp till 12 timmar. Skulle kunna berätta mer om hur jag tycker att den fungerar efter att jag har hunnit prova den, såklart gäller det även de andra produkterna. 
 
Sist, och även minst, handvärmare. Jag har aldrig haft sånna och det ska bli riktigt kul att prova. Det sägs att om man lyckas hålla händer och fötter varma och torra så fryser man inte när man är ute. Så eftersom mina händer har en tendes att bli riktigt kalla när det är kallt ute och jag jobbar ute så ska det bli riktigt spännade att ha med dessa och, om jag har förstått det hela rätt, bara kunna lägga de i vantarna då de börjar värma i kontakt med syre.
 
Ni hittar de här produkterna och så mycket mer på cykelkraft.se. De har fortfarande en hel del produkter på rea så passa på att köpa era favoriter till ett bättre pris nu och få hem er varor på 2-3 arbetsdagar. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress