Josefin Nilsson

Årets första resa...

Som jag har skrivit under slutet av 2017 så kommer 2018 att bli ett år då jag kommer tillbringa en hel del tid utomlands. Jag hade egentligen tänkt vänta ett tag till med att berätta om årets första (planerade) resa, men jag kan helt enkelt inte hålla mig längre. I slutet av april packar jag och Thea våra väskor och åker några timmar norrut för en "weekend" i Oslo.

Under 2018 kommer jag att se två olika konserter med världsartister och den första blir i Oslo med Thea då vi ska se Imagine Dragons. De blir två nya upplevelser på en och samma gång, då jag aldrig har varit i Norge och inte heller sett någon världsartist/ grupp live (vad jag vet). Så det ska bli riktigt kul, och ännu bättre blir det garanterat eftersom jag ska göra det tillsammans med Thea. Under de senaste året har vi utöver att tränat en massa tillsammans även varit på två resor så det känns tryggt att åka tillsammans med henne oavsett var i världen vi än åker. Vi känner varandra så väl och har alltid superkul tillsammans. För omväxlingens skull har vi dessutom bestämt oss för att ta bussen till Oslo istället för flyget, då det (faktiskt) ger oss som mest tid att vara borta.

 

Norge överlag är väl känd för sina fina natur, det är i alla det jag tänker på först, men jag har ingen aning om hur det ser ut i Oslo egentligen. Det enda jag har sett från Oslo är det som syns i SKAM, så det ska bli spännande att upptäcka denna staden på egen hand detta året. Dessutom ska det väl förhoppningsvis ha hunnit bli lite varmare väder till i slutet av april. Riktigt kul ska det i alla fall bli, och jag längtar redan!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress