Josefin Nilsson

#TB Tävlingssäsongen är igång
Har sett att det är många som startat sin tävlingssäsong denna helgen och jag saknar det verkligen lite extra mycket då. Under alla åren med Pelle brukade vi starta vår tävlingssäsong någon gång mellan nu, mitten av februari och början av mars, så det känns lite tomt att inte ha några tävlingar att se fram emot, än så länge, detta året. Sen är väl inte denna tiden på året direkt min favorit att tävla eftersom det är så galet kallt. Förra året gjorde vi årets första start i Trelleborg den 12 febrari, körde genom snödriver för att komma dit och jag fick sen byta om i bara t-shirt till kavajen i -10 grader och blåst utomhus. Men det har ju trots allt sin charm det med.
 
Som sagt så blir det inte några tävlingar för min del detta året, inte ännu i alla fall, men jag tänkte att jag kunde dela med mig av lite bilder från passet dagen innan förra årets tävlingsdebut. Pelle hade energi för hela stallet efter att ha fått vila flera dagar under veckan på grund av snön som bara gav styltor, och vi hade tur som fick okej underlag två dagar inna tävlingen. Så övertaggad och lite känslig i pälsen så var han bokstavligen talat mer i luften än på marken under början av passet, knas-ponny! 
 
 
 
 
Han som i stort sett aldrig bockar/ sparkar bakut i vanliga fall kan också få lite ryck av kylan och vila men samtidigt har jag aldrig behövt oroa mig över att åka av då han anpassar sina glädjeskutt efter den som sitter på. Men efter att han hade fått galoppera igång ordentligt och tagit ut lite av all energi så blev han riktigt fin och mjuk så då kunde vi trots allt få till ett bra pass.
 
 
 
 
 
Sen gick vi in och gjorde årets tävlingsdebut dagen efter i en LC:2 med en hel del 7:or och överlag ett jämnt program även om energin inte riktigt var den samma på banan som under framridningen. Vi red ihop 65,3% och hamnade precis utanför placering men vad gör det när vi hade superkul tillsammans!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress