Josefin Nilsson

Dagen; 8 februari 2018
Hej!
 
Hur är det med er idag? Själv mår jag bara bra, lite trött men ändå bra. För tillfället känns det som att jag skulle kunna sova exakt hur länge som helst utan att ändå känna mig helt pigg när jag vaknar igen, konstig känsla eftersom jag sällan sover särskilt mycket i vanliga fall. Så det var lite kämpigt att ta sig upp idag också och tiden sprang sen iväg medan jag åt frukost. Med andra ord blev det stressigt i slutendan precis som alltid när jag ska till jobbet i stallet.
 
Väl på jobbet har allting gått bra. Det är fortfarande ganska kallt ute, men inte alls så som det har varit tidigare i veckan, och jag var bara så tacksam över att min kollega där hade saltat skrittmaskinen redan igår. Annars brukar jag få börja dagen med det och sen tar det en evighet innan det går att släppa ut hästarna i den för att den ska hinna tina upp först. Nu när det bara är några ynka dagar kvar tills när lastbilarna rullar till Spanien och tävlingarna där så hade jag verkligen inte vågat gå utanför dörren med någon av hästarna utan att veta att det verkligen var 100% halkfritt, för de här hästarna är verkligen experter på att halka runder och det finns inte utrymme för några sträckningar eller värre skador nu. Men allting gick bra och det var inte det minsta halt så jag har lugnt och tryggt kunnat gå med "mina" taggade hästar överallt, skönt!
 
Skimmeln som helst bara ville ha en massa godis idag.
 
Utöver det som ska fixas på jobbet så har jag försökt att få tag på de som jobbar med vaccinationer idag. Eller ja, egentligen har jag försökt med det nu flera gånger under den senaste veckan utan att komma fram. Det är en massa telefontider som ska passas in och när jag väl kom fram idag, så att jag fick en tid, så fick jag bara vänta på att de skulle ringa tillbaka sen. När de ringde höll min chef på att gå igenom allting som ska göras i stallet med mig, så då missade jag det, och efter det har jag fått ringa fram och tillbaka flera gånger innan jag äntligen fick en människa att prata med istället för frågor där man bara ska klicka nummer på mobilen. Dock fick jag inte ut någonting alls av det där samtalet, tydligen fick de inte ge rekommendationer över telefon, så nu vet jag inget mer än vad jag gjorde tidigare och jag kan bara konstatera att jag har hållt på med det här i en vecka helt i onödan, så kan det gå...
 
Men nu är jag hemma i alla fall och ska ha en lugn torsdags kväll här hemma, helt utan några planer. Det ska faktiskt bli riktigt skönt, speciellt med tanke på att jag jobbar både imorgon och på lördag också, eventuellt även lite på söndag. Då känns det extra bra med lite lugna timmar här hemma såhär på kvällen för att hinna ladda upp med ny energi inför de kommande dagarna. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress