Josefin Nilsson

För min chef ska starta VM!!
Min chef ska till VM!!! Alltså Wow vad kul! Minns när jag stod på ridbanan en kall februari förmiddag för ungefär 1,5 år sen och Fredde började diskutera kommande säsongs tävlingar för att matcha honom och hästen så mycket som möjligt inför detta årets VM. Han och Janne kom fram till att två veckor i Italien var smartare än att stanna hela vintern i Sverige på inomhustävlingar. Och så blev det! Som jag har fixat hemma i stallet och ridit hästar hela förra våren, hösten, vintern och nu denna våren och sommaren, medan de har varit ute i Europa och kämpat på mot eliten.

För omvärlden kan det nog se ut som att Fredrik Jönsson och Cold Play bara har flugit in i landslaget men det ligger verkligen en lång resa bakom med mycket hårt jobb. Och jag är så tacksam över att jag har fått vara med i deras vardag och fått följa hela utvecklingen. För det har jag verkligen gjort. Första gången jag såg Cold Play var han 4 år och under utbildning, då red jag honom ett par pass under mina veckors praktik i 9:an. Nu 6 år senare ska han, tillsammans med Fredde flyga över till USA, Tryon, för att gå VM hoppning för Sverige i september.

(null)

Jag är verkligen så stolt över hur långt dom har kommit, och så otroligt tacksam över att jag får jobba i ett så fantastiskt team. Oavsett vad som händer i höst när jag landar i Sverige igen så kommer jag att sitta bänkad under hela VM.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress