Josefin Nilsson

Day 3 in Sydney
Hej! Har ni haft en bra torsdag? Det har i alla fall jag och Thea haft. Egentligen hade vi tänkt att vi skulle åka iväg på en längre utflykt och gå i bergen, och tvätta våra kläder också för den delen. Men inget utav det blev gjort. För efter gårdagens promenad på över 2 mil så kände vi att vi behövde en lugnare dag, speciellt med tanke på att jag har varit skadad hela våren och Thea skadade sig i slutet av Bali-resan. Så istället har vi hållt oss på en 2 km radie från hostelet. Vår förmiddag, eller vid lunchtid egentligen, börjades i den kinesiska trädgården som ni redan har sett bilder ifrån. Vi promenerade sen vidare till St Mary's Cathedral och träffade då på en man i en park som delade med sig av alla sina skoskavs-tips till Thea som hade fått skoskav. Ännu en gång får vi bara inse hur otroligt snälla och hjälpsamma människor det finns i världen.
(null)

(null)

(null)

Därifrån gick vi sen vidare, genom stan, för att komma till ett shoppingcenter där en massa butiker vi blivit tipsade om fanns. Från de första dagarna i Bali så bestämde vi oss för att jag behöver en lite väska att ha min plånbok i när vi bara ska ut och äta/ festa för att inte springa runder med min stora plånbok i handen hela tiden. Så det har varit vårt mission sen vi kom till Australien, tror inte ens jag behöver säga så mycket mer än att Thea var sjukt lättad när jag äntligen valde en igår. Överlag skulle jag nog säga att det var en lyckad shoppingtur, vi hittade vad vi behövde och köpte god mat och fika, mer än så begär vi inte.
(null)

(null)

(null)

Klockan sprang iväg och att tvätta kläder blev morgondagens projekt. Men vi har haft en bra dag i Sydney och är nu redo för en lugn dag imorgon också. Hoppas att ni har haft en grym torsdag, kram!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress