Josefin Nilsson

Take me back to Byron Bay

Några ovisade bilder från Byron Bay

Vem hade kunnat tro att den där lilla staden skulle vara så himla fin. Jag föll verkligen för lugnet där kombinerat med den helt fantastiska naturen. I Byron Bay hade jag lätt kunnat stanna så många fler dagar än vad vi hann göra, men jag är glad för de dygnen vi spenderade där med god mat, fantastiska stränder (& utsikt) och aktiviteter som kajakpaddling där vi såg vilda delfiner. Ja kort och gott var livet i Byron Bay ganska så jätte fantastiskt!
Filmklipp, musikpolicer & träning
Hejsan!

Hur är det med er idag, har ni en bra fredag? Jag vaknade vid kl 06 imorse men valde att stanna kvar i sängen ett bra tag till. Med andra ord blev det min första sovmorogn sen jag kom hem för en vecka sen. Känns ganska sjukt att det redan har gått nästan exakt en hel veckan sen planet landade i Köpenhamn och jag och Thea satt oss på tåget mot Lund. Samtidigt känns det som att det var evigheter sen vi satt på planet och åt frukost kl 09 på morgonen för andra gången på samma dygn. Allting är tillbaka i de vanliga rutinerna och det är lite svårt att förstå att sommarens äventyr verkligen hände på riktigt.

Men ja, som sagt, jag har börjat min fredag med en sovmorgon, fått i mig lite frukost samtidigt som jag klippt i filmerna från Fraser Island. Och på tal om det, hur svårt är det inte att hitta musik som 1. har en godkänd musikpolicy på youtube, och 2. passar till filmen. Mer eller mindre omöjligt. Jag har nu efter två timmars sökande hittat tre låtar, nu återstår det bara att se om jag kan hitta dom någonstans så att jag kan lägga in ljudfilerna i den övriga filmen. Lyckas jag få till det under eftermiddagen så kan ni räkna med rörligt material från Fraser Island under kvällen/ helgen.

Planen nu för resten av dagen är att jag ska äta lite lunch och sen ta bussen in till Lund. Jag har tänkt köra ett ben-pass på gymmet för att komma igång lite lätt nu denna veckan. Helst av allt hade jag kört på fullt ut nu direkt men då spricker väl magmusklerna igen, så jag får öka på efterhand för att vara på den säkra sidan. Och sen ska jag till stallet i eftermiddag/ kväll. Emil kändes riktigt pigg och fin igår så det var superkul. Vi jobbar vidare med lösgjordheten, framåtbjudning och rakriktning idag också, som vanligt.

Hoppas att ni har en riktigt bra fredag, vi ses senare, kram!
När en blev fyra
Godmorgon!

Torsdag och en grå himmel. Klockan är 08:20 och jag sitter på bussen snart framme i Lund där jag ska börja dagen med ett Yoga-pass på gymmet. Sen i mars har jag varit på gymmet två gånger på grund av min skada så det känns så bra att kunna komma igång lite lugnt igen nu. Och att börja dagen med Yoga måste ju vara bland de lugnaste och skönaste starten man kan ha på en dag.

Efter gårdagens på jobbet har jag träningsvärk i exakt hela kroppen. Tanken var att jag skulle rida en häst för att min chef skulle ha en tv-inspelning till en intervju. Men så kom han på att jag har ridit hingsten en del innan, så då fick jag ta honom också (riktigt fin och duktig!) och sen drog inspelningen ut på tiden så det blev två till. Så när dagen var slut så hade jag trimmat 4 hästar, när tanken från början var en, och min kropp var helt slut efter mina 6 veckors riduppehål... Superkul var det dock!

(null)

Nu är jobb-veckan slut för denna veckan och jag ska passa på att träffa lite kompisar och rida Emil, utöver passet på gymmet då. Thea och jag ska fixa så att jag får alla bilder från resan, och filmerna med. Därefter går vi in i stan och möter upp Jonna som vi inte har träffat sen i början av maj, ska bli superkul! Och i eftermiddag rider jag första passet på Emil sen den 14 juli. Han var superfin på hoppträningen med Emelie i tisdags så det ska bli kul att känna hur han känns också.

Men nu är jag snart framme och ska sätta igång. Ha en grym torsdag, kram!