Josefin Nilsson

Valborgs måndag
Hej!

Måndag och Valborg. I Lund (eller i hela Skåne och delar av Halland, Blekinge och Småland) firar många ungdomar Valborg genom att sitta i Stadsparken i Lund i minst 8 timmar. Som en stor spontanfest på allmänplats där alla är välkomna. Hela Lund blir fullkomligt kaos med lite drygt 30 000 personer i en lite park som sen ska vidare med bussar och tåg. En tradion som jag aldrig har tagit del av innan och inte heller detta året. Men det gör inte så himla mycket för min del, det kommer fler år och chanser till det här firandet. Och har jag klarat mig utan Stadsparken i 20 år så klarar jag mig detta året också.

Så istället för det typiska Valborgsfirandet så har jag jobbat i stallet. Det har blåst hur mycket som helst men hästarna har trots det hållt sig lugna, skönt! Tiden sprang i vanlig ordning iväg och jag fick avsluta dagen med att packa upp massa saker efter teamet kom hem från tävlingarna i Tyskland.

(null)
Efter gårdagens ridpass, måttligt road av att vara med på bild. Hur det gick tar vi i ett eget inlägg imorgon.

Jag har efter det varit hemma en sväng och sitter nu i bilen på väg till Malmö för att äta lite med familjen, för att fira pappa. Tanken för kvällen var sen från början att jag och Thea skulle ut ikväll/ natt men vi båda känner oss fortfarande helt slut efter förra veckan och har dragit på oss någon dubderförkylning igen, så vi sparar det till någon annan vecka. 

Men nu är vi snart framme så jag avslutar det här inlägget här och lovar bättre uppdatering till imorgon. Ha det superbra, kram!
corneliaeriksson.blogg.se

Hoppas du hade en bra Valborg, det låter så :)

Svar: Ja det hade jag verkligen, hoppas att din Valborg också var riktigt bra! :)
Josefin Nilsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress