Josefin Nilsson

Ovillig ledighet
Godmorgon!
 
Hur är det med er idag? Själv skulle jag ha jobbat i stallet idag men det fick jag ställa in. Ringde min chef där redan vid lunch igår och han sa direkt att det var bättre att jag stannade hemma, vilade ordentligt och blev helt bra, för annars blir det kanske aldrig bra. Det känns såklart skit-tråkigt att behöva vara hemma ännu en dag, igår var liksom både smärtsam och efter ett par timmar extra tid i sängen så var jag bara uttråkad. Och även idag kommer jag behöva spendera största delen av dagen här hemma med att vila.
 
Precis som jag skrev igår så var jag hos massören/ kiropraktikern igår under kvällen och hon gjorde som alltid underverk. Idag har jag galet ont i hela ryggen men den sortens smärta går att ta sig igenom, till skillnad från gårdagens smärta, eftersom det numera bara är blåmärken och något som går att jämföra med träningsvärk. Hon la rätt ryggraden, nacken och knäckte halsen och höfterna. Redan efter det började jag få mer luft och sen fixade hon vidare med att lägga rätt revbenen. Och till sist massera ut alla spänningar i hela ryggen, från axlar ner till ländryggen. Dock hade jag så mycket spänningar och låsningar, då det har gått så pass långt, att hon inte kunde ta tag i det som skapar trycket i magen också igår. Så jag ska tillbaka imorgon för att förhoppningsvis bli helt färdig-fixad då.
 
En bild från sommarens surfing i Portugal,några dagar innan vi åkte dit var jag också hos massören/ kiropraktikern för att fixa min axel/ skulderblad som hade hamnt fel, då var jag också ordentligt mörbultad efteråt men mer rörlig än vad jag någonsin kan minnas att jag varit.
 
Så dagens plan är som sagt bara att ta det lugnt. Jag får lov att röra mig lugnt men ingen träning eller tunga lyft så jag tänker att jag ska ta mig ut en tur. Fick för ett tag sen ett sms från Thea så om ett par timmar åker jag in till stan för att möta henne och äta lunch. Det var ett tag sen vi träffades sist nu, känns som en evighet sen, så det ska bli supermysigt! Efter det åker jag hem och vilar igen. Hoppas att ni har en riktig superdag framför er, kram!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress