Josefin Nilsson

Det där med att komma i tid...
Godmorgon!
 
Så var det snart dags att ge sig iväg till jobbet igen. Det är fredag och jag tycker verkligen att det ska bli så skönt med helg. Dessutom har jag en riktigt bra helg framför mig med bland annat middag med släkten, tävling med Pelle och eventuellt en sväng till Flyinges avslutande GP. Men innan dess ska jag ta mig igenom en dag på jobbet och jag känner mig betydligt mycket mer taggad på det idag än vad jag gjorde igår morse.
 
Efter jobbet ska jag trimma Pelle ett ordentligt pass på banan och känner jag honom rätt så kommer han vara riktigt pigg idag. Denna veckan har han fått två vilo-dagar med en uteritt emellan och jag lär se om det var ett bra upplägg eller inte. Egentligen hade jag inte tänkt trimma så himla länge idag eftersom jag vill att han ska vara pigg imorgon på tävlingen också men samtidigt får det ta den tiden det tar. Är han för laddad inför imorgon så kommer allting bara bli kaos då... Min plan är i alla fall att jag rider tills när han är avslappnad och mjuk i kroppen och lugn i huvudet. Vi ska lägga lite extra fokus på skritten, känna lite på traven, spciellt skänkelvikningarna och sen jobba igenom galoppen i båda varven. Sen avslutar vi nog med att stämma av halterna i både trav och galopp också.
 
 
 
Och sen avslutats min fredags kväll med middag på Rosegarden med släkten då mormor fick det i present av oss när hon fyllde år. Det blir säkert mysigt! Och en annan sak som går under den här middagen, jag har sagt att jag ska sitta i bilen färdig för att åka ca 45 minuter innan vi ska vara i Lund eftersom mina syskon alltid klagar på att jag gör så att vi kommer för sent... Tyvärr är jag ju verkligen en tids-optimism men när jag verkligen anstränger mig så kan jag vara klar i tid och precis som med allting annat så klarar jag det alltid när jag känner att jag ska bevisa något, så det ska jag också göra ikväll ;) Men nu är det som sagt först jobbet som gäller. Vi ses under dagen, kram!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress