Josefin Nilsson

När hösten är som bäst!
Hej!
 
Man skulle ju kunna tro att jag inte har vaknat förrän nu men så är det verkligen inte. Jag var i stallet innan 08:30 imorse och skrittade iväg Pelle precis vid kl 9. Det är verkligen höst på riktigt nu och jag älskar det, när det inte regnar såklart. En riktigt krispig kall morgon men klarblå himmel och sol, mycket bättre än så blir det nog inte. Som ni kanske förstår så älskar jag hösten dagar som denna och det finns någon inget väder som jag tycker att det är så skönt och mysigt att sitta och trimma ett pass i som just detta.
 
Så jag och Pelle hade en mysig morgonrunda i olika skogar, där vi både travade och galopperade på ridvägar och grusvägar. Skritten och traven var riktigt fin och självbärig men galoppen känner jag att vi har tappat lite för tillfället. Vi har lagt en hel del fokus på travarbetet nu det senaste och det märks på galoppkvaliteten. Dessutom har de tagit ner en del träd i skogen precis där vi brukar galoppera vilket gjorde att han blev lite spänd och tittig. Men vi fick trots det en helt okej känsla och får helt enkelt jobba lite mer med galoppen på banan imorgon.
 
En morgonpigg filur det där, som idag solade sig i väntan på att få komma ut när jag kom till stallet.
 
Nu är Pelle i hagen och jag sitter med solen i ögonen framför datan här hemma. Som jag skrev igår så var tanken att jag skulle träffa både Thea och Jonna innan jag och Thea skulle vidare till Flyinge men det hann vi tyvärr aldrig med då tiden sprang iväg och vädret var riktigt tråkigt. Jag och Thea hade sen en riktigt bra och inspirerande kväll i Flyinge, men mer om det senare. I vilket fall som helst, vi bestämde oss för att träffas alla tre idag istället så om ett par timmar tar jag med mig varm choklad och åker iväg till skogen för att träffa dom. Vi ska ta en promenad i det fina vädret och sen ha picknick i skogen, mysigt! Med andra ord får jag en riktigt bra söndag också och efter den här helgen känner jag att jag kommer vara full-laddad med energi inför nästa vecka. Så taggad på livet för tillfället! Vi hörs under dagen, kram!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress