Josefin Nilsson

Känslor & tankar om dagen
Godmorgon!
 
Jag var verkligen så pigg och taggad när jag åkte till jobbet igår men det byttes snabbt ut men helt andra känslor. När jag åkte hem kände jag mig mest trött, hade hemsk huvudvärk och fruktansvärt frustrerad. Så nu hoppas jag på en bättre tisdag. Jag verkligen hatar när allting bara är allmänt kaos och framför allt känslan av att vara någon spelpjäs som kastas runt i all skit. Så igår var det tur att jag skulle till gymmet och träffa Thea innan jag skulle till stallet och rida, så att jag hann avreagera mig på maskinerna där istället för att riskera att bli irriterad på Pelle helt utan anledning... I vilket fall som helst så jobbar jag 06:15 till ca 18 idag.
 
Pelle var riktigt fin när jag väl kom till stallet igår och även om klockan började bli ganska mycket då så stressade jag inte det minsta i stallet. Började med att rida för att hinna det innan det blev mörkt och jag och Pelle fick till ett bra pass på banan. Som jag har skrivit de sista dagarna så har han tappat lite av orken och bärigheten i galoppen, så igår fokuserade vi bara på galoppen efter att vi hade ridit fram. Började i det svåra varvet och jobbade i en framåt tempo där han fick söka sig ner till den långa låga formen men ändå bära sig själv. Därifrån gick vi vidare till öppa och förvänd öppna och lite volter för att mjuka upp sidorna och sen avslutade vi med att rida ett par bågar i förvändgalopp och sen stanna var i den förvända galoppen då även den behöver stärkas. Det märks att han behöver ta i en del i detta arbetet men han ger verkligen sitt allt och bjöd på en fin känsla i båda varven. Duktiga ponny! Idag får han dock vila då jag inte kommer vara i stallet förrän tidigast kl 19.
 
 
 
Eftersom i stort sett hela min tisdag är fylld av jobb så hinner jag inte att göra så himla mycket mer ikväll än att mocka och borsta lite. Och efter det ska jag bara ha en riktigt lugn kväll här hemma, kanske köra ett yoga-pass som ska hjälpa mot förkylningar och sen äta lite glass. Så ser min tisdag ut denna veckan. Jag hoppas att ni får en bra dag, vi ses, kram!
Lillemmish - mode - inspo - mamma

Ha en bra tisdag

kramis

Svar: Tack! Hoppas att din tisdag också blir superbra, kram
Josefin Nilsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress