Josefin Nilsson

Fredagen den 13:e
Godmorgon!
 
Fredagen den 13:e, otursdagen. Jag har inga direkta minnen av att jag har haft otur just fredagen den 13:e någon gång än så länge men allting kan ju hända så jag tänker ta det lite försiktigt idag ändå. Slutet av oktober är överlag en tid på året då det alltid händer något (negativt) för min del, eller så har det i alla fall varit de sista 7 åren. Lite drygt det där med alla skador både på mig och Pelle, rån och andra saker som har skakat om min tillvaro. Så detta året gör vi allting för att få ett lyckat slut på denna månaden.
 
Jag ska om en liten stund åka iväg till jobbet och däreter när jag slutar ska jag precis som alltid till stallet. Pelle fick jag skritta ut en runda i går eftersom det var full storm. Lite träd hade trillat i skogen men annars gick det bra trots att jag hade helt fel saker på mig för att rida egentligen. Idag är tanken att vi ska rida ett ordentligt pass på banan, väljer att fokusera mycket på galoppen idag när jag kommer vara super-pigg och sen lägger vi mer fokus på traven imorgon. Vi kommer antagligen jobba så som vi gjorde i måndags, tempoväxlingar, lite olika former och förvändgalopp, lägger eventuellt in några ekla byten också på slutet.
 
 
Därefter står häst nr 2 också på dagens schema, lite andra krav där då det är grundridningen som ska läras in där. I onsdags skrittade och travade jag bara så min tanke är att känna lite på galoppen där, hitta en bra, och framför allt jämn, framåtbjudning och sen träna lite övergångar så att de flyter på lätt utan en massa frågetecken och riktigt lång betänketid från hästens sida. Och när det sen är gjort så har jag en lugn fredagskväll framför mig, skönt! Jag ska bara titta på Idol och det är kvällens enda plan. Vi ses under dagen, kram!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress