Josefin Nilsson

Vinterträningen närmar sig
Något jag saknar och kommer sakna extremt mycket denna vintern är vinterträningen. Det finns inte mycket som slår den. Jag verkligen älskar att få klä på mig hur många lager kläder som helst och kämpa mig iväg i kylan, göra iordning Pelle, uppleva känslan av att tårna kommer fyrsa och krossas när man sitter av, och innan dess trimma på allting som ska förbättras och sätta en stadig grund inför vårens tävlingar. Det kan låta konstigt men jag älskar exakt alla de där delarna, allt från att sitta där i ösregn och skritta en tur i skogen, till att trimma en iskall kväll i strålkastarljuset på ridbanan. Och bäst av allt, åka iväg och träna hos min tränare, jobba vidare med alla svåra saker och samtidigt befästa grunden ännu mer. Frö i slutendan är det allt det där jobbet som gör det möjligt att komma tillbaka strakare och bättre än någonsin när tävlingssäsongen väl drar igång.
 
 
 
Under förra vintern la vi mycket fokus på stryka och bärighet genom att jobba med mycket cavalletti och små hinder. Dessutom blir Pelle som en tiger så fort det kommer fram lite bommar och glädjen han utstrålar går inte att missa. Det medförde att vi under våren kunde klättra på i klasserna och ha kul tillsammans alla dagar i veckan, oavsett om det var ett kravlöst pass i skogen eller inne på tävlingsbanan. På filmen nedan ser ni lite olika, ovisade klipp från vinterns träningar i slutet av 2016 /början av 2017, galet kul hade vi!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress