Josefin Nilsson

Summer time 2017
Nu när sommaren är här vill jag verkligen få ut så mycket som möjligt av den och till skillnad från förra sommaren vet jag i stora drag vad jag kommer att göra under de här 10 veckorna (som räknas som sommarlov om man går i skolan). Förra sommaren började jag med att vara totalt vilse efter att ha tagit studenten och sen blev det mycket känslor i kaos innan jag kom in i en bra vardag som sen fortsätte hela hösten. Denna sommaren har jag tre veckors resor inplanerade och utöver det 5 (6?) veckors sommarjobb på samma ställe som förra året.
 
Som jag har skrivit tidigare så ska jag tillsammans med familjen åka till USA i 2 veckor under sommaren, vilket ni kan läsa mer om här. Utöver det åker jag till Portugal med Thea precis innan hon börjar plugga i höst, så mitten/slutet av augusti. Sen ska jag då jobba och min plan är sen att hinna med så mycket andra roliga saker som det bara är möjligt.
 
Bild från Kanarieörarna i höstas/ vintras
 
Falsterbo Horse Show är ett måste, jag har varit där varje sommar i 10 eller 11 år nu och att missa det denna sommaren är inget jag planerar direkt. Dock kommer jag missa två av mina absoluta favoritdagar och klasser i där iår då jag jobbar hela veckan. Så Huntingen på onsdagen och Nationshoppningen på fredagen kan jag inte se. Däremot är min plan att åka dit någon av helgerna, eller båda kanske. Falsterbo är dessutom perfekt för att träffa många av mina kompisar, både inom sporten och från min gymnasieklass, så om allting går som planerat åker jag dit med några av mina bästa kompisar, längtar!
 
 
 
Och överlag tänker jag lägga tid på att prioritera mina kompisar denna sommaren. Jag kommer visserligen inte att ha supermycket tid men jag vet också att jag är ganska bra på att planera in supermycket saker på en dag och faktiskt få det till att fungera och det ska det göra. Och såklart ska jag och Pelle njuta av varje sekund, träna och bara ha allmänt kul, kanske det blir sista sommaren tillsammans och då ska vi verkligen ha gjort det bästa av den! Jag hoppas verkligen att denna sommaren blir något som jag kommer kunna titta tillbaka på med ett leende. Har ni några planer för denna sommaren?
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress