Josefin Nilsson

Trip from New York to Enfield to Boston
Lördagen den 1 juli, och de allra sista timmarna i New York. Och det var väl egentligen först här någonstans som jag verkligen hade ställt om mig till 100% rent tidsmässigt. Vi gick ut rak över gatan och köpte frukost på Starbucks som vi sen valde att äta ett par meter längre bort på Times Square. Riktigt mysig start på dagen förutom att det stod en "tiggare" och hade ett mindre trevligt "tal" mindre än 10 meter ifrån oss.

Vi packade sen ihop alla våra saker och begav oss iväg mot Grand Central station för att ta tåget till New Haven igen. Köpte med oss hamburgare från Shake Shack, som för övrigt lätt får priset för resans bästa hamburgare, innan vi gick på tåget och började den nästan 3 timmar långa resan.

Väl framme i New Haven fick vi vänta ett tag på nästa tåg som skulle ta oss till Windsor Locks. Det spelade dock inte mig någon roll utan jag var bara så glad över att slippa ta bussen tillbaka också. På stationen i Windsor Locks blev vi upphämtade i vår hyrbil av en person som jobbar hos mammas kusin och vi åkte sen dit och packade upp sakerna igen. Och väl tillbaka där insåg jag att det kändes som att komma hem, då vet man trots allt att man har varit borta ganska länge...

Vi avslutade kvällen med att åka till Red Robins med mammas kusin och äta. Efter mycket fet och friterad mat så valde jag med glädje en Caesar sallad som var riktigt god, och till det en milk-shake, vilket var gott men kanske lite för mycket ändå för min smak. Vi köpte med oss lite frukost hem, och en del godis, som i majoritet verkligen inte va gott, och sen somnade vi framför någon film.
Kan rekomendera kakorna, Bookside granatäpple och Bookside blåbär/ Acaí.

Dagen efter börjades med frukost i lugn och ro i huset och efter det passade vi på att bara njuta ute i det fina vädret. Jag och min syster gjorde ett tappert försök att sola men eftersom det var galet varmt fick vi redan efter 10 minuter förflytta oss in i skuggan då svetten bokstavligen talat rann. Ca 35 grader i skuggan och 43 grader i solen, så riktigt varmt och dessutom ingen vind alls på det.

Innan vi fyllde bilen med resväskor och vatten passade vi på att äta lite lunch, och sen bar det av mot Boston och ännu ett nytt hotell. Detta låg lite mer i utkanten av Boston och var fräscht rent så men området runt omkring var överlag lite mer "livat" med mycket speciella människor än vad vi hann uppfatta det inne i Boston där vi bodde första natten. Vi gick i alla fall till shoppning centret bredvid hotellet för att hitta någonstans att äta och mitt val blev en Pasta Carbonara. Den innehöll dock både räkor och kyckling så inte direkt den vanliga Carbonaran men helt okej ändå.

Avslutade dagen med att titta på TV och prova godiset från dagen innan, med stor besvikelse över smakerna.