Josefin Nilsson

Här stannar jag gärna...

Halva denna dagen har passerat och det känns bara så himla tråkigt att tiden springer iväg, jag vill verkligen inte åka hem, och så brukar jag aldrig känna när jag är bortrest. Portugal har verkligen överträffat alla förväntingar och jag känner nu ett lugn i mig själv och min tillvaro som jag inte har känt på minst hela sommaren. Så nu vill jag verkligen bara njuta av resten av fredagen och imorgon för sen åker vid hem tidigt på söndag morgon, eller vi lämnar i alla fall campet tidigt.


Surfingen idag var svår, och vågorna skulle bara bli större och svårare under dagen, därav att vi fick gå upp så tidigt. Dessutom var vi mer än det dubbla antalet personer i gruppen idag då grupperna fick slås samman för att alla skulle hinna surfa på morgonen. Så i början blev det mycket tid till att bara vänta men sen fick jag och Thea klartecken om att vi fick prova fånga våra vågor själva och då blev det bättre. Vi störtade ner i vågorna ett par gånger men efter ett tag blev det lättare och lättare och då var det verkligen galet kul! Vi såg själva vilka vågor som var bra, fångade dom, kom upp, svängde och kom in till stranden. Med andra ord kan man väl trots allt säga att vi kan grunderna till hur man surfar på riktigt nu!!

Vi lyckades sen hinna tillbaka till frukosten innan den blev undanplockad kl 10 så vi hade surfat i ca 2,5 timme. Efter frukosten har vi solat och badat i poolen och sen ätit supergod lunch vid havet, pannkakor för min del. Nu ska vi bara njuta till 100% av denna eftermiddag/ kvällen. Vi ses igen imorgon, kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress