Josefin Nilsson

Q & A || nominerad
Såg igår att jag hade blivit nominerad till Liebster Awards av Erika, tack för det!
 
Riktigt vad det innebär har jag inte förstått men vad jag kan se från alla andra som gjort detta så får man 11 frågor från personen som nominerat en, därefter ska man själv svara på frågorna och sedan ställa 11 nya frågor till 11 andra bloggare. Eftersom jag numera inte läser en massa bloggar (på grund av tidsbrist) så hoppar jag över det här med att nomniera 11 nya och ställa nya frågor men jag tänkte att jag kunde svara på frågorna jag fick, som en rolig grej.
 

1. Vem är din förebild inom ridsporten? Inom dressyren är det helt klart Charlotte Dujardin och Patrik Kittel, hoppningen Rolf Göran Bengtsson, Marcus Ehning, Luciana Deniz och Jeroen Dubbeldam. Vädligt skickliga ryttare som jag verkligen ser upp till.

2. Vad vill du gå/ går du/ har du gått för gymnasielinje? Jag tog ju studenten i våras och har gått Natur/ Hippologi på Polhem i Lund och Flyinge Kungsgård.

 Calamity Jane och jag på skolmästerskapet 2016, bara två veckor innan jag tog studenten.

3. Favoritfärg på hästar? Jag har nog igen favoritfärg. Älskar visserligen svarta hästar men tittar man tillbaka på vilka färger mina favorithästar har haft så går det inte att komma fram till att jag direkt "faller" för hästarnas färg utan snarare deras personlighet.

4. Vad gör dig arg? Blir faktiskt väldigt sällan arg, utan skulle nog mer säga besviken och frustrerad. Om jag ska komma på något så skulle det nog vara när människor runt omkring en behandlar mig helt respektlöst, det kan göra mig arg.

5. Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Helt ärligt ingen aning. Det är mycket pengar men om man börjar tänka efter så räcker de ändå inte så himal långt. Hade jag fått frågan för några år sen hade jag kunnat rabbla upp en lång lista, nu skulle jag nog bara sparat faktiskt för att kunna investera i något stort i framtiden.

6. Favoritmärke på kläder och på ridutrustning? Om vi pratar vanliga kläder så får jag säga Hollister även om jag egentligen inte bryr mig så mycket om märket, men deras kläder är riktigt sköna. Inom ridsporten har jag nog inte heller något favoritmärke, Spooks är fint, och jag älskar mina Charles Owen ridhjälmar för att de är så stilrena och galet sköna.

7. Drömresmål? Jag vill åka till Australien eller Nya Zeeland någon gång för där verkar vara så himla fin natur. Annars USA igen, trivdes verkligen så bra i Florida och vill lätt åka till New York också.

 

8. Hur länge har du ridit? Jag började på ridskola när jag var 6 år och jag räknar nog det som när jag började rida, innan dess hade jag visserligen ridit en del men det var då jag började mer "på riktigt", så mer än 13 år nu.

9. Har du någon favoritblogg? Isåfall vilken? Japp älskar Linn Olssons blogg, utöver den läser jag både Vanessas och Tuvas blogg dagligen.

10. Tävlar du i någon gren? Isåfall vilken och vilken nivå? Jag tävlar dressyr just nu på lokal nivå LC/ LB, har tävlat upp till regional LA dressyr och regional LB hoppning tidigare.

11. Vilken är din favoritårstid? Har faktiskt ingen favorit, alla har sin egna charm.

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress