Josefin Nilsson

Mitt 2016 juli- september
 
Lite kort och gott kan man sammanfatta de här tre månaderna med tre ord, jobb, gym och stall, för det var exakt var jag var och gjorde under den tiden.
 
Juli började i känslokaos och jag kände mig så lättad över att en utav mina bästa kompisar äntligen hade kommit hem igen. Vi tillbringade ett par dagar på Falsterbo Horse Show och jag gjorde för ovanlighetens skull ett par inköp. Vädret var som vanligt väldigt växlande men ändå en bra vecka. Dessutom gjorde jag min första arbetsintervju den veckan och började måndagen veckan efter.
 
Så under juli månad gjorde jag inte så mycket mer än att jobba från mitten av månaden och fram till sista helgen. Jag var på jobbet, åkte vidare direkt till gymmet och sen därifrån till stallet för att trimma Pelle. Sista helgen i månaden åkte hela familjen på två dagsutflykter men mycket mer än så hände det inte.
 
 
Augusti fortsatt ungefär likadant men jag börade känna mig mer "hemma" i min vardag och började på riktigt känna att jag trivdes på mitt jobb. Några dagar in i månaden fick jag ett sms som gjorde att jag fick ännu mer jobb men jag är väldigt nöjd med mitt val av att redan då börja jobba extra utöver mitt sommarjobb, för tackvare det har jag idag två möjliga jobb som ser mig som viktig hjälp. 
 
Jag och Pelle började på riktigt ta tag i vår träning och det visade ganska snabbt resultat. I slutet av månaden gjorde vi även vår tävlingsdebut efter skadan och jag har nog aldrig någonsin känt mig så nöjd över vår prestation som jag gjorde då. Andra saker som hände var att jag köpte min älskade MacBook Air och var med Saga som hästskötare under fälttävlans SM.
 
 
 
 
Under september började allting verkligen kännas bra och jag fick stanna en månad extra på mitt sommarjobb. Pelle och jag tränade vidare och han kändes verkligen bättre och finare än någonsin. Vi startade en till LC:2 och lyckades få ihop 66% och en bra känsla.
 
Utöver ridningen och jobbet så klarade jag och Thea vår 60 dagars utmaning där vi skulle träna 25 pass på gymmet under 60 dagar. Och utöver att vi klarde utmaning så var vi även i toppform och det märktes i allting annat som vi gjorde. Sista helgen i månaden var jag och mina föräldrar en sväng på äpplemarknaden i Kivik och åt bärbuffé på någon gård på vägen hem. Vädret var dessutom bra om jag inte minns helt fel. Kom på nu när jag tittade på bilderna att, Pelle lyckades sätta ett äpple i halsen en kväll också. Det kändes som att det skulle kunna bli slutet på vår resa men tack och lov gick allt bra till sist.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress