Josefin Nilsson

"Sommar väder" & ponnyn
Godmorgon!

Lite trött men glad sitter jag nu här med datan samtidigt som jag tittar ut genom fönstret. Mycket mörka moln och en hel del blåst men vid detta laget är jag inte precis förvånad längre. Två veckor kvar av sommarlovet och än så länge har jag bara badat två gånger och inte en enda gång i havet. Verkligen stor skillnad mot förra året då jag nästan var på stranden varje dag under ett par veckor. Men finns inte så mycket att göra åt det här "sommar vädret".

Pelle var verkligen överallt igår när jag började rida honom på banan. Hans fokus låg på allt annat förutom mig och känslan var allt annat än bra. I vanliga fall är han inte det minsta tittig men igår kastade han sig i sidled flera gånger och körde en tvärnit där jag kände att jag satt lite löst. Efter att jag hade varit lite halvt på väg att åka av, var det som att bitarna magiskt föll på plats och vips så var vi tillbaka i den vanliga känslan. Riktigt, riktigt fin och lydig blev han och vi jobbade hur bra som helst som ett team. Fina, fina ponny!

Vad jag och Pelle hittar på idag har jag inte riktigt bestämt men vi ska i alla fall inte vara på banan idag. Som det känns just nu lutar det mot att vi rider till backarna och galopperar lite, men vi får se.

Annars händer det nog inte så mycket idag. Min familj kom hem inatt efter att ha varit i Hamburg sen i tisdags så det är skönt att jag nu slipper vara hemma själv även om det sålart har varit bra träning för min del.

Hoppas ni har en bra dag framför er, ha det bäst!
Att resa utomlands
Visste ni att jag totalt har varit utomlands 4 gånger (borträknat Danmark som ligger mindre än 1 timme bort från där jag bor).

Första gången jag flög var jag 13 år och då åkte min familj på semester till Mallorca, efter det har jag även varit i Frankrike (Paris med Disneyland), England (London) och USA (östra Florida).

Mallorca (bilderna ovan)

Paris (Disney land)

London

Miami och Orlando (USA- Florida)

Fyra helt olika resemål som verkligen har varit hur roliga som helst att besöka. Jag skulle lätt kunna åka tillbaka till alla de här platserna, dock inte till just Disney-land om jag skulle åkt till Paris, det räcker med en gång där för min del. Tillbaka till London hade jag gärna åkt men om jag bara fick välja ett ställa att åka tillbaka till, exakt samma ställe, så hade jag utan tvekan valt USA resan.

Sen kanske jag ska tillägga att jag verkligen inte gillar att flyga. Satt vid fönstret när vi åkte till och från Mallorca men det var nog första och sista gången för min del. Helt otrolig utsikt verkligen men helst sitter jag så att jag inte kan se fönstrena ordentligt och föredrar helt klart att sova hela flygresan om det går. Så för min del är fördelen men resemålen i Europa helt klart att det inte tar så lång tid på flyget jämfört men en resa till USA till exempel.

Var skulle ni helst vilja resa?
Allt och inget en torsdags morgon
Godmorgon!

Hur är det med er idag? Jag håller just nu på att äta frukost och planerar sen att cykla upp till stallet. Med en hel del gråa moln på himmeln känns det som en bra idé att åtminstone sätta på Pelle ett regntäcke nu under förmiddagen. Kanske jag passar på att rida då också när jag ändå är där, annars gör jag det i eftermiddag/ kväll.

Jag har haft ett par riktigt lugna dagar nu och det har varit riktigt skönt även om jag vissa stunder känner mig lite ensam här hemma, min familj är i Hamburg och kommer hem någon gång under dagen.

Pelle ska idag ridas på banan. Precis som jag trodde igår var han lite överallt, och ganska sur, antagligen för att han inte visste vad han skulle ta vägen. Till skillnad från många andra hästar som trivs med att vila, blir Pelle bara sur och blir istället bara piggare och gladare ju hårdare han får träna, konstiga ponny. Idag ska vi ta oss igenom ett pass på banan och jag har verkligen inga förväntningar. Gas och broms ska checkas av. Får se hur det går idag.

Ha en riktigt bra dag! Vi ses senare.