Josefin Nilsson

Longering 30 september
Missi var duktig idag när jag longerade. Lyssnade på rösten hela tiden och gick på en jämn ganska stor volt i bra tempo. När jag bad henne att stanna så gjorde hon det direkt och stannade då rak på volt spåret istället för att vända in hela kroppen mot mig. Hon gick lika bra i båda varven och är är supernöjd.

Inne i stallet stod hon dock inte lika snällt idag. Har tidigare varit helt stilla nät jag borstat och hämtat sadel och träns, idag slet hon sig två gånger så att hon stod lös i stallgången. Men hon var ju duktig sen och stod snällt när jag sadlade och tränsade.

Imorgon ska jag longera Missi lite igen och eventuellt sitta upp igen på henne om någon har tid till att leda runt mig nere på ridbanan.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress